nattens dröm...

I natt drömmde jag en jätte sjuk och rörig dröm!
var bredda på att inte riktigt fatta!
Det typ började med att min klass var på klassresa till något ställe. Vi gick på en ganska smal stig, 3 människor kunde gå bredvid varandra ungefär. På ena sidan var det en pytteliten strand, på andra sidan en soptipp!

Jag, ida, vickan och någon kille "smet" ner till stranden medans alla andra fortsatte och gå. Så vi gick runt där nere på stranden och snackade. Sedan kom någon på iden att vi skulle bada. Så vi tog av oss kläderna (vi hade bad-kläder under) och så kom det upp ett par snorklar och cyklop *stavning?!* bara sådär som vi hade på oss.

Så försvann ida och Vickan, dom skulle ut med någon båt. Så jag och killen snorklade runt alldeles vid strandkanten, så vi skrapade i magarna, fast vi kände ingenting. Så var det två pyttesmå skörövar-skepp som fick plats i min handflata som vi fick se på när vi snorklade. Så jag bröt av masten (eftersom skälvaste skeppet satt fast) och vissade stolt killen som gick och försökte dra loss skeppet. Men han ramlade baklänges och slog i huvudet, och dog!

Då kom idas lillasyster Alice, som är typ 1 år, och satte sig bredvid mig på en brygga, men snuttefilt och napp i munnen. Hon och jag vart typ bästa kompisar och satt pch prata i flera timmar! Vi snackade killar, skola, mode, Ja, allt som en 1 åring typ inte vet ett skit om! 

Så såg vi Idas och Vickans båt segla därute, så jag började simma, även fast det var typ massa hajar. Så kom en delfin som jag fick skuts av, även den kunde snacka. Så när vi kom fram stog Vickan och Ida och grät, så jag frågade varför. Dom pekade på en liten haj, som låg med uppskuren mage, och svarade; "Den hade två människo hjärtan i sig!"

Än en gång byter jag plats, bara sådär. Nu sitter jag i klassrummet. Jag, marie, wicki och milla sitter i den 3 bänken vid fönstret. Jag sitter längst in, vid fönstret alltså, och så kommer vivvi där och börjar vinka åt mig. Så jag hoppar ut genom fönstret, men ingen märker någonting, så berättar hon att hon är jagad, så vi börjar springa. Så det dyker upp nya killar hela tiden, alltid 2 stycken tillsammans som springer på varsin sida, som jagar oss. Vi springer till och med genom ett dagis som ligger mitt ute i skogen.


haha, vilka drömmar man kan ha!


Kommentarer
Postat av: alicia

oj, vilken dröm!

2008-12-04 @ 18:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0